Socoteala.....

Intr-o seara, pe cand mama pregatea cina, fiul de unsprezece ani veni in bucatarie cu o foaie de hartie in mana. Cu un aer ciudat de oficial, copilul inmana hartiuta mamei, care, stergandu-si mainile cu un prosop, citi ceea ce era scris acolo: "Pentru ca am smuls buruienile din gradina: 5.000 lire. Pentru ca am facut ordine in camera mea: 10.000 lire. Pentru ca am fost sa cumpar lapte: 1000 lire. Pentru ca am avut grija trei dupa-amieze de surioara mea: 15.000 lire. Pentru ca am luat doua calificative "foarte bine" la scoala: 10.000 lire. Pentru ca am dus in fiecare seara gunoiul: 7.000 lire. In total: 48.000 lire". Mama isi privi copilul in ochi, cu multa blandete. In mintea sa reveneau o multime de amintiri. Lua un creion si scrise pe dosul hartiei: "Pentru ca te-am purtat in pantece timp de noua luni: 0 lire. Pentru toate noptile pe care le-am petrecut veghindu-te atunci cand erai bolnav: 0 lire. Pentru toate momentele in care te-am mangaiat atunci cand erai trist: 0 lire. Pentru toate prilejurile in care ti-am sters lacrimile: 0 lire. Pentru tot ceea ce te-am invatat zi de zi: 0 lire. Pentru toate mesele de mic dejun, pranz si cina, pentru toate gustarile si sandvisurile pe care ti le-am pregatit: 0 lire. Pentru viata pe care ti-o dau zi de zi: 0 lire. In total: 0 lire". Atunci cand in relatiile personale si familiale incepem sa facem socoteli, totul s-a dus de rapa, caci iubirea este gratuita sau nu este iubire.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog