Cât primim pentru cât muncim?

Mă gândeam zilele trecute câte zile ar trebui sa muncesc pe săptămană ca să am strictul necesar și să mă relaxez în restul timpului. Din una în alta am ajuns să calculez cât din ceea ce lucrez se intoarce înapoi la statul Român prin taxe și impozite.
Exercițiul meu a fost următorul:
Pentru un salariu de 1000 RON se plăteste la stat încă aprox 75% prin tot felul de taxe și impozite = 750 RON. Am inclus în cei 75% și contribuția la pensie și asigurarile sociale pentru că nu ni se intoarce înapoi exact cu cât contribuim (o puteți scădea voi la sfârșit).
La 1000 RON noi mai platim la orice cumpărăm un 19% TVA deci un 190 RON.
Dacă te gândești la valoarea cumpăraturilor noastre, noi obtinem produse în valoare de 810 RON iar pentru ca sa putem face asta statul primeste 190 RON + 750 RON = 940 RON.
Exprimat în procente 53,71% din munca noastră, 2.7 din 5 zile se administrează de către stat.
Sursa;
http://comunitate.calcule.ro/?p=12

Comentarii

Postări populare de pe acest blog